maandag 31 juli 2017

Meloenjam

Onderweg naar huis vanuit de Provence maak ik zoveel mogelijk tussenstops. Er hoeft maar iets te zijn wat mijn aandacht trekt, en we gaan aan de kant of we rijden om. Zo zag ik deze keer een tafeltje met meloenen staan die te koop aangeboden werden. 3 meloenen voor 2 euro.
Twee dagen later maak ik een pannetje jam van anderhalve meloen. 1250 g fruit met een pakje halfzoete suiker. Ik heb mijn twijfels of de jam wel lekker zal zijn, misschien is de smaak een beetje weeïg. Toch proberen.

In mijn Larousse des Confitures staan allerlei tips, zoals meloenjam met stukjes schil en meloen-frambozenjam met anijs. Maar bij deze eerste poging waag ik me daar niet aan. Ik pak een aantal van mijn nieuwe jampotjes en heb uiteindelijk 4 potjes meloenjam.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen