zaterdag 29 juli 2017

Heel veel jampotjes

Op de terugreis van Zuid-Frankrijk reden we langs Maastricht. Een behoorlijk stuk omrijden, maar iemand bood op Marktplaats een doos vol met servies aan voor maar 25 euro. Die gingen we ophalen.
We zagen dat Valkenburg maar een paar kilometer van het adres was, en daar was ik nog nooit geweest. Dus gingen we daar eens kijken. Wat een berg horecazaken, wat een eindeloze hoeveelheid etende en drinkende mensen. Hoe anders is het in Frankrijk, waar het soms natuurlijk ook heel toeristisch is. Maar de ruimte, de omgeving en de sfeer is anders. Snel weer doorrijden dus. Maar toen kwamen we bij een mooie watermolen (De Oude Molen) waar speltmeel verkocht wordt. In een grote lichte ruimte kun je er een pannenkoekje eten en een bekertje koffie drinken. Heel eenvoudig maar een verademing na de hysterische drukte van de terrassen.

We werden ontvangen door molenaar Hans Camp en een charmante blonde dame. We bekeken de raderen die tegenwoordig aangedreven worden door een elektromotor. Er was speltbrood te koop en ineens zagen we mooie jampotjes, leeg. 10 stuks voor 1 euro. Volgens de molenaar begon ik te glimmen want ik zag de potjes wel zitten voor mijn zelfgemaakte jam. Doe mij maar 60 potjes. Die kregen we nog net in de auto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten